Német Nagydíj – 1978.07.30. – Hockenheim

1978. július 30-án harmadik alkalommal rendezték Hockenheimben a Német Nagydíjat. 1970 után 1977-ben, egy évvel Niki Lauda Nürburgringen elszenvedett, kis híján végzetes balesetét követően költözött át ide a német világbajnoki futam.
Az amerikai Mario Andretti Lotusával az első rajtkockából indulva nyerte meg a viadalt, de nem volt egyszerű dolga: csapattársa, a mellőle rajtoló svéd Ronnie Peterson az első négy körben vezetett, majd az ötödiktől a harminchatodikig követte Andrettit, akkor azonban a sebességváltója felmondta a szolgálatot, és hiába futotta meg a verseny leggyorsabb körét, fel kellett adnia a küzdelmet. A dél-afrikai Jody Scheckter és Wolf-Fordja “örökölte meg” a második helyet, amelyet a hátralévő kilenc körben meg is őrzött. Harmadikként a majdnem tisztán francia csapattal (Ligier-Matra) versenyző francia Jacques Laffite ért célba, a további pontszerző helyeken Emerson Fittipaldi (brazil, Copersucar-Ford), Didier Pironi (francia, Tyrrell-Ford) és Hector Rebaque (mexikói, privát Lotus-Ford) sorrend alakult ki.
A verhetetlen “Wing Car” Lotus két versenyzője, Andretti és Peterson vezették a világbajnoki tabellát, 54 és 36 ponttal. Őket Lauda követte 31 pontot szerezve addig. A konstruktőröknél nem meglepő módon a Lotus állt az élen a Brabham és a Ferrari előtt.
Andretti a 11. győzelmét aratta, ez a 69. diadala és 125. dobogós helyezése volt a Lotus csapatnak, amely 60. alkalommal futotta meg a leggyorsabb kört. Ez volt a Brabham csapat 200. Nagydíj-részvétele, és itt mutatkozott be egy fiatal brazil a Formula 1-ben. Nelson Piquet-nek hívták.

Mario Andretti 1978-ban

Mario Andretti 1978-ban

A verhetetlen "Wing Car", azaz a Lotus 79-es. Andretti vezetésével valósággal szárnyalt...

A verhetetlen “Wing Car”, azaz a Lotus 79-es. Andretti vezetésével valósággal szárnyalt…

Nelson Piquet debütálása az Ensign-Ford N177-essel

Nelson Piquet debütálása az Ensign-Ford N177-essel

Hockenheim 1978-ban

Hockenheim 1978-ban