Francia Nagydíj – 1962.07.08. – Rouen

52 éve, 1962. július 8-án Rouen-ban rendezték az év negyedik világbajnoki futamaként a Francia Grand Prix-t.
A skót Jim Clarké és Lotusáé volt a pole pozíció, azonban már a rajtnál megelőzte őt az angol Graham Hill BRM autójával. A 30. körben ismét Clark ment előre, de csak három körön át volt az élen, ugyanis a kerékfelfüggesztése megsérült, és fel kellett adnia a futamot. Hill vette át újra a vezetést, de neki a benzinpumpája romlott el, így a hatodik helyről induló, és szép lassan felzárkózó amerikai Dan Gurney az első helyen találta magát. Ott is maradt az 54. kör végéig, azaz a leintésig, ezzel megszerezve nemcsak saját maga első, hanem a Porsche csapat egyetlen világbajnoki futamgyőzelmét. Mögötte egy kör hátrányban ért célba a Cooper-Climax autóval versenyző dél-afrikai Tony Maggs, akinek ez volt az első dobogós helyezése. A harmadik helyen befutó amerikai Richie Ginther és BRM-je már két kör hátrányban volt. A további pontszerző helyeken az új-zélandi Bruce McLaren (Cooper-Climax), az angol John Surtees (Lola-Climax) és a holland Carel Godin de Beaufort (Porsche) értek célba.
A leggyorsabb kört Hill futotta meg; 2 perc 16,9 másodperces ideje 172,032 km/óra átlagnak felelt meg.
Az egyéni világbajnoki pontversenyt a két Hill vezette Graham és a címvédő, amerikai Phil sorrendben, 16 illetve 14 pontot gyűjtve addig. A konstruktőröknél a BRM, a Cooper és a Lotus voltak a dobogós helyeken.

Rouen-les-Essarts. 6,542 km-es kör, mindez 54-szer, így a versenytáv 353,268 km volt
Rouen-les-Essarts. 6,542 km-es kör, mindez 54-szer, így a versenytáv 353,268 km volt.

 

 

 

 

 

 

A verseny rajtja. Balról jobbra Clark, Hill és McLaren
A verseny rajtja. Balról jobbra Clark, Hill és McLaren.

 

 

 

 

Dan Gurney
Dan Gurney.

 

 

 

 

 

Egy kis kedvcsináló
Egy kis kedvcsináló.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gurney és a Porsche 804
Gurney és a Porsche 804.