Francia Nagydíj – 1979.07.01. – Dijon

02 A Villeneuve-Arnoux befutó
Július első napján hat alkalommal rendeztek Francia Nagydíjat. Mind közül a talán legemlékezetesebbet 1979-ben, a Dijon-Prenois pályán.
Az év nyolcadik világbajnoki futamán francia első sor született az időmérő edzésen: Jean-Pierre Jabouille indult a pole-ból, mellőle René Arnoux, ráadásul mindketten Renault-ban, Michelin gumikkal. Mégis, a 46. körig a rajtot kiválóan abszolváló, és élre ugró kanadai Gilles Villeneuve és Ferrarija miatt a hazai remények meghiúsulni látszottak. Ám Jabouille ekkor visszavette a vezetést, és a leintésig elöl is tudott maradni, megszerezve önmaga és a Renault első világbajnoki futamgyőzelmét.
Aznap (szinte) minden a Renault-ról szólt tehát: első hely, pole pozíció, leggyorsabb kör (Arnoux révén). És hogy nem jött össze a kettős diadal a francia csapat számára, arról Villeneuve tett. A második hely megszerzéséért az utolsó három körben Arnoux és ő hatalmas, látványos csatát vívtak, és a végén Gilles 24 századmásodperccel előbb ért célba. Párharcuk a Formula 1 történetének egyik legnagyszerűbb jelenete lett.
Az ausztrál Alan Jones (Williams-Ford), a francia Jean-Pierre Jarier (Tyrrell-Ford) és a svájci Clay Regazzoni, Jones csapattársa követte őket a pontszerző helyeken.
A hetedik helyen célba érő, Ferrarival versenyző dél-afrikai Jody Scheckter vezette a világbajnoki tabellát 30 ponttal, őt Villeneuve és a francia Jacques Laffite követte 4, illetve 6 ponttal lemaradva. A csapatoknál a Ferrari állt az élen 60 pontot gyűjtve, a Ligier-t és a Lotus-t megelőzve. A Renault ekkor csak a 6. helyen állt, azzal a 13 ponttal, amelyet ezen a Nagydíjon szereztek.

Villeneuve és Arnoux csatája. Megunhatatlan:

A győztes Jean-Pierre Jabouille

A győztes Jean-Pierre Jabouille

Jabouille és a Renault RS10

Jabouille és a Renault RS10

Dijon-Prenois pályarajza 1979-ben. 3,800 kilométer, mindez 80-szor, vagyis 304,000 kilométer hosszú volt a verseny

Dijon-Prenois pályarajza 1979-ben. 3,800 kilométer, mindez 80-szor, vagyis 304,000 kilométer hosszú volt a verseny