Wolfgang von Trips

Ma lenne 86 éves a német Wolfgang Alexander Reichsgraf Berghe von Trips, aki 1928. május 4-én született Horremben, nemesi család sarjaként.
Mezőgazdasági mérnöki diplomát szerzett, és “civil” életében később sem szakadt el szakmájától. A versenyzést motorkerékpárokkal kezdte az ötvenes évek elején, majd átnyergelve autókra elkezdett sikert sikerre halmozni. Először Alfred Neubauer, a Mercedes versenycsapatának a vezetője figyelt fel rá, majd az “Ezüst Nyilak” 1955-ös, Le Mans-ban bekövetkezett tömegkatasztrófát követő visszavonulása után Enzo Ferrari kínált szerződést számára.
A világbajnokságon 1957-ben, az Argentin Nagydíjon mutatkozott be, ahol hatodikként intették le. 1961-ig mindössze két alkalommal fordult elő, hogy nem a Scuderiánál versenyzett: a Porsche és a Cooper egy-egy futamra vette igénybe a szolgálatait.
1961-ben két-két első és második, valamint egy negyedik helyet szerezve vezette a világbajnoki pontversenyt, amikor a Monzában rendezett Olasz Nagydíjon, szeptember 10-én halálos baleset érte. A Parabolica kanyar előtti hosszú egyenes végéhez közeledve a skót Jim Clark Lotusával ütközött, és a pályát övező kerítésbe csapódott, további 14 néző halálát okozva. Csapattársa, az amerikai Phil Hill nyerte a futamot, és ezzel a világbajnoki címet.
Wolfgang von Trips gróf huszonhét Nagydíjon indult, két győzelmet aratva. Egyetlen pole pozícióját épp a számára végzetes futam előtt érte el, és hat alkalommal állhatott a dobogó valamely fokára.

Két érdekesség: egy amerikai útjáról hazatérve indította el a németországi gokartsportot azzal, hogy a magával hozott gokartokat lemásolva elkezdték ezeket gyártani, és amikor ezzel megvoltak, von Trips épített egy pályát a számukra, nem messze a családi kastélytól. A hely neve Kerpen volt, és ezt a gokartpályát később az a Rolf Schumacher vette bérbe, akinek fiait Michaelnek és Ralfnak hívják…
1961. szeptemberében egy amerikai mezőgazdasági kiállításon von Trips képviselte volna Németországot. Eredetileg 10-ére, az Olasz Nagydíj napjára szólt a repülőjegye, de ő természetesen a versenyen vett részt. Mint kiderült, ha elutazik, akkor sem marad életben: a repülőgép amelyre felszállt volna, Írországban katasztrófát szenvedett, és a fedélzeten lévők közül mindenki életét vesztette.

Von Trips és a Ferrari D246-os 1958-ban
Von Trips és a Ferrari D246-os 1958-ban.

 

 

 

 

 

 

 

Trips1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trips2