Rolf Stommelen

A német Rolf-Johann Stommelen sikeres hosszútávú és hegyiversenyzés után 1970-ben, a Dél-Afrikai Nagydíjon, Kyalamiban mutatkozott be a Formula 1-ben, egy Brabham volánjánál. 1978-ig tartó szereplése során vezetett Surtees, Eifelland, Lola, Hill, Hesketh és Arrows autókat, összesen 53 versenyen. Legjobb eredménye egy harmadik helyezés volt, 1970-ben, az Österreichringen rendezett Osztrák GP-n. F1-es pályafutása legemlékezetesebb és egyben legszomorúbb eseménye az 1975-ös Spanyol Nagydíj, melyet a Barcelona területén fekvő Montjuïc Park utcáin futottak. Ennek során a 25. körben letörött a hátsó szárny Hill-Ford típusú autójáról, amely a nem megfelelően összeerősített védőkorlátot áttörte, négy néző halálát okozva.
Stommelen a Formula 1-es részvételével párhuzamosan sportautó-versenyeken is indult, ahol kiváló eredményeket ért el. A híres Daytona-i 24 órás versenyen négy alkalommal (1968, 1978, 1980 és 1982) is diadalmaskodni tudott. 1969-ben a Le Mans-i 24 órás viadalon megszerezte a pole pozíciót, nem véletlenül: ő volt az első a verseny történetében, aki a hosszú Mulsanne egyenesben – egy Porsche 917-es volánjánál – a 350 km/órás sebességet átlépte.
31 éve, 1983. április 24-én a kaliforniai Riverside pályán rendezett IMSA GT sorozat 6 órás sportautóversenyén balesetet szenvedett, és súlyos fejsérüléseibe belehalt. 39 éves volt.

Stommelen3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972, Német GP., Nürburgring (Eifelland March-Ford E21).

Stommelen1

 

 

 

 

 

 

 

 

Stommelen2