Chico Serra

61 évvel ezelőtt, 1957. február 3-án született a brazíliai Sao Paulóban
Francisco Adolpho “Chico” Serra.
Gokartokkal kezdte a versenyzést, majd gazdag családi hátterének köszönhetően Angliába költözött. Akkoriban több más brazil fiatalhoz hasonlóan Chicót is Emerson Fittipaldi világbajnoki sikerei motiválták, igyekezett az ő példáját követni. 1977-ben a Formula Ford 1600-as kategóriában versenyzett, egy évre rá pedig már Ron Dennis Project Four alakulatában, a Brit Formula 3-as bajnokságban tanult tovább. Gyorsnak is bizonyult, futamgyőzelmei is voltak, ám egy Mallory Parkban bekövetkezett balesetben szerzett sérülései megakadályozták, hogy a bajnoki címet is megszerezze. Erre azonban csak egy évet kellett várni, öt győzelmet aratva Brit F3-as bajnok lett 1979-ben.
1980-ban egy szintet lépett a csapatával együtt, és immár a Formula 2-es Európa-bajnokságban szerepelt, ahol az összesítésben tizedikként végzett. 1981 első Formula 1-es világbajnoki futamán pedig már ott volt a rajtrácson, mivel szponzora a frissen visszavonult Fittipaldi helyén egy másik brazilt szeretett volna szerepeltetni, és a finn Keke Rosberg csapattársa lett a Fittipaldi Automotive-nál. A bemutatkozás kiválóan sikerült, hiszen a Long Beachben rendezett futamon hetedikként ért célba. Az év hátralévő részében többnyire sikertelen kvalifikációk jellemezték, de maradt 1982-re is a csapatnál. A gyászos emlékű Belga Nagydíjon hetedikként intették le, ám a harmadik helyen célba érő osztrák Niki Laudát technikai szabálytalanság miatt diszkvalifikálták, így Serra lett a hatodik, megszerezve első, és mint később kiderült, egyetlen világbajnoki pontját. Nem tudott egyenletes teljesítményt nyújtani, mégis sikerült versenyzői ülést szereznie 1983-ra, mégpedig az Arrows istállónál. Egyre javuló formát mutatott, ám a monacói, hetedik helyen befejezett versenye után a több pénzzel érkező belga Thierry Boutsen foglalta el a helyét. Ezzel Serra F1-es pályafutása véget ért.
Egy alkalommal indult a CART Champ Car sorozatban, de azután visszatért hazájába, ahol a Brazil Stock Car Bajnokságot három alkalommal, 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben megnyerte. Manapság fia, Daniel versenyzői karrierjét egyengeti.
Harminchárom világbajnoki futamra nevezett, ebből tizennyolc alkalommal rajthoz is állt. Legjobb helyezése a ’82-es Belga Nagydíjon elért hatodik helye volt. Ugyanebben az évben huszonhatodikként végzett az összetettben.

 

A Fittipaldi-Ford F8D kormányánál az 1982-es Belga GP-n, Zolderben, ahonnan végül egy világbajnoki ponttal távozhatott