Felice Bonetto

 

Az olasz Felice Bonetto 1903. június 9-én született a lombardiai Manerbióban. Nagyon fiatalon kezdett versenyezni motorkerékpárral. Már majdnem harminc éves volt, amikor először indult autóversenyen. Bátor vezetési stílusával hamar felhívta magára a figyelmet, így 1933-ban már Nagydíj-versenyen, az olaszországi Monzában indulhatott egy Alfa Romeóval. És bár nem vallott szégyent, igazán a hosszú távú, főként országúti viadalokon érezte magát elemében. A II. világháború miatti kényszerű szünet után visszatért a versenyzéshez, és hogy mennyire nem felejtett el vezetni, azt a híres és hírhedt, közúton rendezett ezer mérföldes bresciai futamon, a Mille Miglián 1949-ben szerzett második helyével bizonyította.

 

Az 1948-as Mantovai GP-n egy Cisitaliával - verseny közben is dohányozva...

Az 1948-as Mantovai GP-n egy Cisitaliával – verseny közben is dohányozva…

 

A Formula 1-es világbajnokságban az 1950-es Svájci Nagydíjon, Bremgartenben debütált egy Maseratival, ötödikként végezve. Még egy versenyen, Franciaországban indult, de motorhiba feladta a viadalt. A következő évre az Alfa Romeóhoz szerződött, és abból a négy futamból amelyen elindult, háromszor pontszerző helyen intették le. Az év végi összesítésben nyolcadik lett, amely F1-es pályafutása legjobb helyezése maradt. 1952-ben és 1953-ban a Maserati gyári versenyzőjeként folytatta, kiemelkedő eredmények nélkül.

 

Az 1953-as Brit GP-n Silverstone-ban egy Maserati A6GCM-et vezetve hatodikként végzett.

Az 1953-as Brit GP-n Silverstone-ban egy Maserati A6GCM-et vezetve hatodikként végzett.

 

Az ’52-es év mégis tartogatott számára egy hatalmas sikert, mivel a Szicília hegyi útjain rendezett 576 kilométeres Targa Florión diadalmaskodni tudott. 1953-ban a Mille Miglián harmadik lett, és a győzelem reményében indult a tengerentúlra, hogy részt vegyen a Mexikó közútjain rendezett, rendkívül nehéz és veszélyes Carrera Panamericana elnevezésű hosszútávú versenyen. 63 évvel ezelőtt, 1953. november 21-én, a viadal második napján León város közelében egy háznak, majd egy villanyoszlopnak ütközött, és azonnal életét vesztette. 50 éves volt.
15 Formula 1-es világbajnoki futamon indult. 2 harmadik helyezés (Olasz Nagydíj – 1951 és Holland Nagydíj – 1953) volt a legjobb eredménye.

 

Az elmaradhatatlan pipával - az utolsó felvételek egyike Bonettóról, az 1953-as Carrera Panamericán.

Az elmaradhatatlan pipával – az utolsó felvételek egyike Bonettóról, az 1953-as Carrera Panamericán.