Benetton B186

Harminc évvel ezelőtt, 1986. október 12-én rendezték az év utolsó előtti világbajnoki viadalát Mexikóvárosban. Első alkalommal diadalmaskodott az osztrák Gerhard Berger (Benetton-BMW), őt a francia Alain Prost (McLaren-Porsche) és a brazil Ayrton Senna (Lotus-Renault) követték.
Egyúttal a Benetton első sikere is volt, mindjárt a bemutatkozó évükben, miután az előző év végén a Toleman istállót felvásárolta a ruhaipari cég. Az autót még Toleman TG186 névvel hozta létre a dél-afrikai Rory Byrne vezette tervezőgárda. A tulajdonos- és névváltozást követően kapta meg a végleges típusjelét: B186.
A Formula 1 történetének talán legerősebb erőforrása, a négyhengeres, 1500 köbcentis, ekkoriban versenyen körülbelül 900 lóerős BMW M12/13 turbómotor hajtotta. Berger Monzában a maximális teljesítményre (kb. 1350 lóerő) tekerve elképesztő, 352 km/órás végsebességet tudott elérni vele. Az 540 kilogramm tömegű versenygép Pirelli abroncsokon futott, amelyekre a Hewland Benetton által továbbfejlesztett, hatsebességes sebességváltóján keresztül vitték át a motor erejét.
Az 1986-os évad mind a tizenhat világbajnoki futamán bevetették, ezeken két pole pozíciót (Osztrák és Olasz Nagydíjak) értek el, valamint Berger Mexikóban aratott diadalával egy futamgyőzelmet is. Az osztrák fiún kívül az olasz Teo Fabi hajtotta, és a konstruktőrök között a hatodik helyen zárták az évet.

Berger és a B186 Detroitban - gyújtáshiba miatt csak a nyolcadik körig jutottak

Berger és a B186 Detroitban – gyújtáshiba miatt csak a nyolcadik körig jutottak

 

A motorblokk

A motorblokk