Francia Nagydíj – 1968.07.07. – Rouen-les-Essarts

FGP1968

48 éve, 1968. július 7-én a Rouen-les-Essarts versenypályán rendezték a Formula 1 világbajnokságok történetének százhatvanhetedik, egyben az év hatodik viadalát.
Az első rajtkockát – F1-es pályafutása során először – az osztrák Jochen Rindt szerezte meg Brabham-Repco BT26-os autójával. A szintén az első sorból, a harmadik helyről induló belga Jacky Ickx azonban rögtön a rajt után az élre került Ferrari 312-es versenygépével. És az esős körülmények között még csak megszorítani sem tudták: a második helyezett, négy évvel korábbi világbajnok angol John Surteest és Honda RA301 jelű autóját majdnem két perccel előzte meg. A harmadik helyezett skót Jackie Stewart körhátránnyal vitte célba a Matra-Fordot. A további pontszerző helyeken az angol Vic Elford (Cooper-BRM), az új-zélandi Denny Hulme (McLaren-Ford) és az angol Piers Courage (BRM) értek célba.
A leggyorsabb kör a mexikói Pedro Rodriguezé (BRM) volt, 2 perc 11,5 másodperces ideje 179,097 km/óra átlagnak felelt meg.
Ickx tehát megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét, és ezzel az angol Graham Hill és Stewart mögött a tabella harmadik helyére ugrott. Öröme nem lehetett felhőtlen, mivel az első világbajnoki futamán induló francia Jo Schlesser a második körben elvesztette az uralmát Honda RA302-es versenyautója felett, amely egy jobbkanyarban a töltésnek vágódott, kigyulladt és a 40 éves versenyző életét vesztette benne.
Rouen-les-Essarts soha többé nem volt helyszíne világbajnoki viadaloknak, a Francia Nagydíjakat ezután más pályákon rendezték.

Jacky "Babyface" Ickx

Jacky “Babyface” Ickx

 

Ickx és a Ferrari 312-es

Ickx és a Ferrari 312-es

 

 

Jo Schlesser (1928-1968)

Jo Schlesser (1928-1968)

 

 

Ennyi maradt a Honda RA302-esből...

Ennyi maradt a Honda RA302-esből…

 

Rouen-les-Essarts

Rouen-les-Essarts

 

Rouen-les-Essarts 1968-ban: 6.542 km - 60 kör - összesen 392.520 km

Rouen-les-Essarts 1968-ban: 6.542 km – 60 kör – összesen 392.520 km