Heinz-Harald Frentzen

Frentzen1
Ma ünnepli 49. születésnapját a német Heinz-Harald Frentzen.
Tizenhárom évesen kezdett gokartokkal versenyezni, és rá egy évre már futamgyőztes tudott lenni. A kerpeni gokartpályán nem kisebb tehetség ellen gyűrte a kilométereket, mint a későbbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher.
1987-ben a német Formula Ford, 1988-ban pedig az ugyancsak német Formula Opel Lotus sorozatban indult. Előbbiben második lett, míg az utóbbit megnyerte. 1989-ben már a Formula 3-as német bajnokságban vitézkedett tovább, ismét egy összetettbeli második helyet begyűjtve. Egy évre rá újabb szintet lépett, és a Formula 3000-es Európa-bajnokságban próbálkozott, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Közben belekóstolt a Mercedes utánpótlás-csapatának tagjaként (Michael Schumacherrel és az osztrák Karl Wendlingerrel) a Sportautó-világbajnokságba is. 1991-ben is maradt az F3000-ben, egy év múlva pedig Japánba tette át a “székhelyét”, ahol két szezonon keresztül a Formula Nippon és a Japán Sportautó-sorozatban gyűjtötte tovább a kilométereket és ezzel a tapasztalatokat.
Az 1994-es Brazil Nagydíjon, a motorszállító Mercedes által támogatott Sauber csapat tagjaként kezdte meg Formula 1-es karrierjét. Rögtön a második versenyén, az Aidában rendezett Csendes-Óceáni Nagydíjon elért ötödik helyezésével megszerezte első pontjait is. Végül tizenharmadikként zárt a világbajnokságon, és bár Ford motorok váltották a Mercedest, a következő két évet is a svájci csapatnál versenyezte végig.
Úgy tűnt, hogy az igazi áttöréshez csak egy jó autó hiányzik, amelyhez végül a Williams-Renault formájában hozzá is jutott 1997-re. És az Imolában rendezett San Marinói Nagydíjon végre megszerezte első világbajnoki futamgyőzelmét is. Az év folyamán nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményének és rendszeres dobogós helyezéseinek köszönhetően csapattársa, a kanadai Jacques Villeneuve és a Ferrarival versenyző Michael Schumacher mögött harmadikként végzett az összetettben – utóbbi kizárását követően végül másodiknak rangsorolták.
1998-ra a Williams elvesztette sikerei egyik kulcsát, a Renault motort, helyette a szintén a franciák által fejlesztett, ám gyengébb Mécachrome erőforrásokkal voltak kénytelenek beérni, és ezzel párhuzamosan a győzelmi reményekről is lemondani. Egyetlen harmadik helyezést sikerült Frentzennek elérnie, amely nyilvánvalóan csalódás volt a számára. 1999-re a Jordan csapathoz szerződött, és két győzelmével sokáig életben tudta tartani világbajnoki reményeit. Végül harmadikként fejezte be az évet, és innentől már csak lefelé vezetett az útja. Még másfél évig maradt Eddie Jordan csapatánál, majd a korábbi négyszeres világbajnok francia Alain Prost alakulatához került. Egy Arrows-os évet követően visszatért a Sauberhez, majd 2003 végén elköszönt a Formula 1-től.
156 világbajnoki futamán 3 győzelmet (1997 – San Marinói GP, 1999 – Francia GP, 1999 – Olasz GP) és további 15 dobogós helyezést szerzett. 2 pole pozíció és 6 leggyorsabb kör fűződik a nevéhez. Legjobb világbajnoki összetettbeli eredménye az 1997-ben szerzett második helyezése volt.
A Német Túraautó-Bajnokságban versenyzett még egy ideig, majd végleg szögre akasztotta a bukósisakot.

Az 1999-es nyitófutamon, az ausztráliai Melbourne-ben "HHF" a második hellyel debütált a Jordan csapatában.

Az 1999-es nyitófutamon, az ausztráliai Melbourne-ben “HHF” a második hellyel debütált a Jordan csapatában.