Spanyol Nagydíj – 1970.04.19. – Jarama

Oliver és Ickx balesete

Az 1970. április 19-én rendezett Spanyol Nagydíjon, Jaramában első alkalommal tudott nyerni valaki March autóval. Ez a világbajnoki cím védőjének, a skót Jackie Stewart-nak sikerült, aki a Tyrrell Racing Organization által használt March-Ford 701 nevű modell volánjánál hajtotta végre ezt a történelmi tettet.
Jackie csak a harmadik helyet csípte el az időmérőn, a pole-ból az ausztrál Jack Brabham indulhatott. A rajt után egy másik Jackie, az angol Jackie Oliver BRM-jének a kerékfelfüggesztése eltörött, és nekiütközött a belga Jacky Ickx Ferrarijának. Mindkét autó kigyulladt, és ha nehezen is, de a versenyzők ki tudtak menekülni a lángtengerből. Időközben Stewart átvette a vezetést, és mind a 90 körön át meg tudta tartani első helyét, megszerezve tizenkettedik világbajnoki futamgyőzelmét. Fölényére jellemző, hogy a másodikként beérkező új-zélandi Bruce McLaren saját konstrukciójú autójával már egy kör hátrányban volt, akárcsak a harmadikként leintett amerikai Mario Andretti. Utóbbi szintén March 701-es autóval, de más csapat, az STP Corporation színeiben érte el ezt az eredményt.
Az angol Graham Hill (Lotus-Ford) a negyedik, a francia Johnny Servoz-Gavin (March-Ford) az ötödik helyen ért célba, míg az angol John Surtees (McLaren-Ford) a hatodik helyen lett értékelve, bár a cél előtt négy körrel a sebességváltó hibája miatt állva maradt. A leggyorsabb kör a végül motorhiba miatt kiesett Brabhamé lett, 1 perc 24,3 másodperces ideje 145,367 km/óra átlagnak felelt meg.
Egyéniben Stewart vezette a világbajnokságot 13 ponttal. Mögötte Brabhamnek 9, a két új-zélandinak, McLarennek és Denny Hulme-nak 6-6 egysége volt. A konstruktőröknél March, McLaren, Brabham, volt a sorrend ekkor.

Jackie Stewart

Jackie Stewart

A March-Ford 701

A March-Ford 701

A győztes autó röntgenrajza

A győztes autó röntgenrajza

Jarama 1970-ben: 3,404 km, 90 kör, összesen 306,360 km

Jarama 1970-ben: 3,404 km, 90 kör, összesen 306,360 km