Renault RE30B

A 34 évvel ezelőtt, 1982. március 21-én a Rio de Janeiro melletti Jacarepagua pályán rendezett Brazil Nagydíjat a célvonalon elsőként és másodikként áthaladó brazil Nelson Piquet és finn Keke Rosberg autóik alacsony súlya miatti kizárását követően a francia Alain Prost nyerte meg. Ez volt az év második világbajnoki futama, és mivel a dél-afrikai Kyalamiban tartott elsőn is Prost diadalmaskodott, fölényesen vezette a ponttáblázatot. Ekkor még…
Autója, a Renault RE30B típusjelű gép, az előző évi RE30-as továbbfejlesztéseként készült. Szinte teljesen francia volt, mind a felhasznált anyagok, mind a készítők, mind a versenyzők tekintetében. François Castaing technikai igazgató felügyelete alatt a Michel Tétu és Marcel Hubert vezette tervezőcsapat munkája alapján készült. A Renault EF1 típusjelű, 1492 köbcentis, hathengeres turbómotor hajtotta, amely ekkoriban 11500-as percenkénti fordulatszámon körülbelül 560 lóerős teljesítményét ötsebességes, a Renault által módosított Hewland sebességváltón keresztül vitték az 585 kilogramm tömegű autó “természetesen” francia, Michelin gumijaira. Prost mellett egy másik francia, René Arnoux versenyzett vele.
Az 1982-es évad mind a tizenhat világbajnoki futamán bevetették, és négy alkalommal (a Dél-Afrikai, a Brazil, a Francia és az Olasz Nagydíjakon) arattak diadalt vele. A győzelmeken testvériesen megosztoztak: két-két első helyet szerzett Prost és Arnoux is. A tíz megszerzett első rajtkocka és öt leggyorsabb kör is jelezte az autó erejét. Megbízhatósági problémák miatt mégsem lett igazán sikeres: egyéniben Prost a negyedik, Arnoux pedig a hatodik helyet szerezte meg a világbajnokságban, míg a konstruktőrök között is csupán harmadikként tudtak végezni.

Prost és az RE30B

Prost és az RE30B

Az RE30B mai szemmel nézve "spártai" műszerfala

Az RE30B mai szemmel nézve “spártai” műszerfala

renault_formula_1_1982_wallpapers_1