Masten Gregory

Masten Gregory

A “Kansas Villáma” becenevű amerikai Masten Gregory 84 évvel ezelőtt, 1932. február 29-én született Kansas Cityben. Még kisgyermek volt, amikor édesapja meghalt, és az ő örökségéből vásárolta első autóját 19 évesen. Már a harmadik viadalán győzni tudott, és sikeresen szerepelt a továbbiakban is különböző amerikai futamokon. Eredményeinek köszönhetően 1953-ban meghívták a nagy presztízsű “Buenos Aires 1000 km” elnevezésű sportautó-versenyre, amely első külföldi viadala volt.
Párhuzamosan indult amerikai futamokon és Nagydíjakon is. A Formula 1-ben 1957-ben, Monacóban debütált egy Maserati 250F volánjánál. Nem is akárhogyan: a harmadik helyen intették le. Abban az évben még három GP-n indult, és két negyedik helyet szerezve hatodikként végzett a világbajnokságon.
1958-ban is Maseratival versenyzett, kevésbé sikeresen. Ezután váltott, és a következő években Cooper, Porsche, Lotus, Lola és BRM autókkal indult. Az 1959-es Portugál Nagydíjon szerzett második helye volt a legjobb eredménye, ezen kívül még egyszer, ugyancsak 1959-ben, a Holland Nagydíjon állhatott dobogóra, ahol harmadik lett.
1965-ben az osztrák Jochen Rindttel és az amerikai Ed Hugussal megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt.
1965-ig 38 Nagydíjon vett részt, ezután sportkocsiversenyeken indult. Barátja, a svéd Jo Bonnier 1972-ben, LeMans-ban bekövetkezett halála miatt befejezte versenyzői pályafutását. Amsterdamban telepedett le, és gyémántkereskedő lett.
53 éves korában, 1985. november 8-án szívinfarktusban hunyt el az olaszországi Porto Ercole-ben.

Gregory az 1963-as Olasz GP rajtrácsának tizenkettedik helyén, Monzában. A Tim Parnell csapata által indított Lotus-BRM motorja a huszonhatodik körig bírta, így Masten a tizedik helyről kiesett.

Gregory az 1963-as Olasz GP rajtrácsának tizenkettedik helyén, Monzában. A Tim Parnell csapata által indított Lotus-BRM motorja a huszonhatodik körig bírta, így Masten a tizedik helyről kiesett.