Eliseo Salazar

Salazar

61 éve, 1954. november 14-én Santiagóban született a chilei Eliseo Salazar. Hazája kormányának anyagi támogatásával versenyzett, és miután az F3-as kategóriában jól szerepelt, 1981-ben az Imolában rendezett San Marino-i Nagydíjon bemutatkozott Formula 1-ben egy March-Ford 811 volánjánál. Kiesett, olajnyomás-probléma miatt. A következő futamon már az Ensign Racingnél versenyzett, és a Holland GP-n elért hatodik hellyel hálálta meg a bizalmat. 1982-ben a német ATS színeiben indult, és a “csonka” (a FISA és a FOCA között kirobbant háború miatt csak 7 csapat autói voltak a rajtrácson) futamon ötödikként ért célba.
1983-ra a RAM istállóhoz szerződött, de az autó reménytelenül lassú volt, és mindössze kétszer tudta magát kvalifikálni, a legjobb eredménye pedig a tizennegyedik volt.
A chilei gazdaságot sújtó válság miatt a támogatását csökkentették, így huszonnégy teljesített világbajnoki futam után (amelyeken a legjobb eredménye a már említett ötödik helyezés volt) kénytelen volt elbúcsúzni a Formula 1-től. A versenyzésnek azonban nem fordított hátat. Először a Nemzetközi F3000 kategóriában, majd a kilencvenes évek második felében az Indy sorozatokban és az Egyesült Államok GrandAm Rolex Sportkocsibajnokságában indult.

Salazar és az ATS-Ford D5 a kanadai Gilles Villeneuve halálos balesete miatt gyászos emlékű 1982-es Belga Nagydíjon, Zolderben. A tizennyolcadik helyről indult, de végül ütközés miatt egyetlen kört sem tudott befejezni.

Salazar és az ATS-Ford D5 a kanadai Gilles Villeneuve halálos balesete miatt gyászos emlékű 1982-es Belga Nagydíjon, Zolderben. A tizennyolcadik helyről indult, de végül ütközés miatt egyetlen kört sem tudott befejezni.

Napjainkban is aktív versenyzőként.

Napjainkban is aktív versenyzőként.