Lucien Bianchi

Lucien Bianchi

81 évvel ezelőtt, 1934. november 10-én született Milánóban Lucien (Luciano) Bianchi belga autóversenyző.
Még gyerekkorában költözött a családjával Belgiumba, versenyszerelő édesapja ugyanis ott talált munkát magának. 1951-ben raliversenyzőként lépett be az autósport világába, majd miután három egymást követő évben is megnyerte a sportautók számára kiírt Francia Körversenyt, az 1960-as Belga Nagydíjon egy nem épp friss évjáratú Cooper T45-tel a hatodik helyen célba érve teljesítette első Formula 1-es világbajnoki futamát. A következő hét évben elsősorban sportkocsikkal versenyzett, de eközben Lotus, Equipe Nationale Belge, Lola és BRM autókkal elindult néhány F1-es viadalon – pontszerző egyszer sem volt.
1968-ra visszatért első csapatához, a Cooperhez, és ha az évnek nem is mind a tizenkét futamán indult, hét versenyt teljesített velük. Ekkor érte el F1-es pályafutása legjobb eredményét is: Monacóban Graham Hill és Richard “Dick” Attwood mögött harmadikként intették le. Következő versenyén, Belgiumban hatodik lett, így ismét pontot szerzett, azonban a jó folytatás elmaradt. Ugyanebben az évben legnagyobb sikerét aratva a mexikói Pedro Rodríguez párjaként egy Ford GT40-est vezetve megnyerte a 24 órás versenyt Le Mansban.
Az olasz Autodelta színeiben egy Alfa Romeo T33-assal szándékozott megvédeni az első helyet, ám 1969. március 30-án tesztelés közben a le mansi pálya hosszú Mulsanne egyenesében egy távírópóznának ütközött és azonnal meghalt. Mindössze 34 évet élt.
Összesen tizenhét világbajnoki futamon indult. Egy alkalommal állhatott dobogóra és hat pontot szerzett.
Lucien testvére, a szintén autóversenyző Mauro a nagyapja volt annak a Jules Bianchinak, aki ez év július 17-én, a tavalyi Formula 1-es Japán Nagydíjon elszenvedett fejsérülései következtében hunyt el.

Az 1962-es Német GP-n, a Nürburgring híres "Karussell" kanyarjában az ENB-Maseratit vezetve. A Jacques Swaters által irányított belga csapat autójával végül a tizenhatodik helyen ért célba.

Az 1962-es Német GP-n, a Nürburgring híres “Karussell” kanyarjában az ENB-Maseratit vezetve. A Jacques Swaters által irányított belga csapat autójával végül a tizenhatodik helyen ért célba.