Japán Nagydíj – 1989.10.22. – Szuzuka

1989 világbajnoka: Alain Prost

1989 világbajnoka: Alain Prost

Az 1989-es év utolsó előtti versenyére Japánban, Szuzukában került sor. Az idényben hengerlő McLaren-Honda párosa, a francia Alain Prost és a brazil Ayrton Senna úgy érkeztek Japánba, hogy tudták: a címvédő brazilnak csak akkor van esélye újra a világbajnokságra, ha a “Professzor” előtt végez. Az év során fokozatosan romlott meg kettejük viszonya, és ekkorra lett igazán éles a meccsük.
Az időmérőt Senna nyerte, óriási fölénnyel: több mint 1,7 másodpercet vert Prostra. Azonban Alain kihasználta, hogy a pálya jobban felgumizott oldaláról rajtolhat, és rögtön az élre vágott, és három kör kivételével őrizte is az első helyet. Egészen a 47. körig, amikor Ayrton a Casio sikán előtt elég helyet látott az előzésre. Prost aztán mást gondolt, és lezárta az ívet, így végül összeütköztek és kicsúsztak. A franciának ez tökéletesen megfelelt, így azon nyomban ki is szállt, Senna viszont mindenképp folytatni akarta. Végül ez sikerült is, és a nevető harmadik, az olasz Alessandro Nannini és annak Benetton-Fordja nyomába eredt. Annak ellenére utol tudta érni, hogy a sérült McLaren orr-részét ki kellett cserélni. Sőt, meg is előzte Nanninit, és elsőként intették le. Ám eközben Prost sem tétlenkedett, hanem meglátogatta a versenyigazgatóságot, ahol megpróbálta meggyőzni a testületet, hogy Senna bizony szabálytalan volt. És neki adtak igazat, így a brazilt diszkvalifikálták, mondván, hogy a pályára való visszatéréskor a lassítót használta, nem pedig a pálya versenyzésre kijelölt, fehér vonalakkal határolt részét. És ezzel el is dőlt a ’89-es világbajnokság. Prost harmadik világbajnoki címét szerezte ekkor.
Nannini tehát (először, egyúttal utoljára) nyert, őt két Williams-Renault követte, amelyeket az olasz Riccardo Patrese és a belga Thierry Boutsen hajtott. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd), Martin Brundle (angol, Brabham-Judd) és Derek Warwick (angol, Arrows-Ford) értek még célba a további pontszerző helyeken. A hírek viszont nem róluk szóltak…
A leggyorsabb kört Prost teljesítette, 1 perc 43,506 másodperces ideje 203,780 km/órás átlagsebességet jelentett.

Alessandro Nannini

Alessandro Nannini

Nannini és a Benetton-Ford B189

Nannini és a Benetton-Ford B189

Patrese és Nannini a dobogón

Patrese és Nannini a dobogón

Prost és a McLaren-Honda MP4/5 - világbajnokok lettek

Prost és a McLaren-Honda MP4/5 – világbajnokok lettek

Csendélet ütközés után - Senna és Prost

Csendélet ütközés után – Senna és Prost

Szuzuka pályarajza 1989-ben - 5.859 km, 53 kör, összesen 310,527 km

Szuzuka pályarajza 1989-ben – 5.859 km, 53 kör, összesen 310,527 km

A világbajnoki címről döntő pillanatok: