Nanni Galli

Nanni Galli 1

Az olasz Giovanni Giuseppe Gilberto “Nanni” Galli egy jómódú textilgyáros fiaként nőtt fel Firenze mellett. Gokarttal kezdte a versenyzést, majd egy Steyr-Puch volánjánál folytatta. Később Mini Cooperre váltott, és az ekkor elért eredményeire már az Alfa Romeónál is felfigyeltek, így 1966-ra gyári versenyzőnek szerződtették. Két évre rá honfitársával Ignazio Giuntival másodikként végeztek a legendás szicíliai körversenyen, a Targa Florión, a 24 órás le mansi viadalon pedig negyedik helyet szereztek. Galli közben már kacsintgatott az együléses autók felé, és 1967-ben kipróbálta magát a Formula 2-ben is. 1969-ben ugyanezen kategória Európa-bajnokságán a hetedik helyen végzett.
Az 1970-es Olasz Nagydíjon Monzában debütált a Formula 1 mezőnyében, bár ekkor a kvalifikáción még nem sikerült túljuttatnia McLaren-Alfáját – ez egyébként ekkor a később két világbajnoki címet begyűjtő brazil Emerson Fittipaldinak sem sikerült a Lotus-Forddal.
A következő lehetőséget már az 1971-es Monacói Nagydíjon megkapta, ahol egy March-Alfával próbálkozhatott. A rajtrácsig végül itt sem sikerül eljutnia, csak a következő, Holland Nagydíjon. Ez utóbbi viadalt a huszadik helyről kezdte, és a hetedik körben adta fel ütközés miatt. Az évet végigversenyezte a Marchnál, azonban a tizenegyedik helynél egyszer sem tudott előrébb végezni. 1972-ben a Tecno csapathoz szerződött, ám az istálló pénztelensége miatt eleve sikertelenségre volt kárhoztatva. Ebben az évben jutott élete nagy lehetőségéhez, amikor a Clermont-Ferrandban rendezett Francia Nagydíjon a futballozás közben kezét tört svájci Clay Regazzoni helyére ugorhatott be a Ferrarihoz. 1972 azonban nem a maranellóiakról szólt, és Gallinak sem sikerült a verseny, mivel csupán a tizenharmadik helyen tudott célba érni (csapattársa, a belga Jacky Ickx is mindössze két pozícióval végzett előrébb).
1973-ra Frank Williams csapatában próbálta sikerre vinni a Ford-Cosworth motoros ISO-Marlboro autót, ám a kilencedik helynél előrébb ekkor sem tudott végezni. Miután Monacóban a sebességváltó hibája miatt kénytelen volt feladni a viadalt, bejelentette visszavonulását. Tizenhét világbajnoki futamot teljesített, ezeken a legjobb eredménye egy kilencedik hely volt. Pontot nem szerzett, világbajnoki értékelés nélkül ért véget a pályafutása, amelyet követően ruhakereskedelemmel foglalkozott.
Nanni Galli ma ünnepli 75. születésnapját.

Utolsó előtti versenyén, a Zolderben rendezett Belga GP-n, ahol a tizenhetedik rajthelyről indult, ám ISO-Marlboro autójában a hatodik körben megadta magát a Ford-Cosworth motor, így kiesett

Utolsó előtti versenyén, a Zolderben rendezett Belga GP-n, ahol a tizenhetedik rajthelyről indult, ám ISO-Marlboro autójában a hatodik körben megadta magát a Ford-Cosworth motor, így kiesett

Nanni Galli 2012-ben a Targa Florio Classic-on.

Nanni Galli 2012-ben a Targa Florio Classic-on.