McLaren-Honda MP 4/4

McLaren-MP-4-4

27 évvel ezelőtt, 1988. augusztus 7-én rendezték az év tizedik világbajnoki futamaként a Magyar Nagydíjat. Nagy meglepetés nem született, ugyanis az év során végig nyomasztó fölényben lévő McLaren párosa, a brazil Ayrton Senna és a francia Alain Prost értek célba az első két helyen. A wokingi csapat a Hondával karöltve káprázatos versenygépet adott a pilóták alá: az év tizenhat versenyéből tizenötöt megnyertek, és ezek közül tíz kettős diadal volt. Szintén tizenöt pole pozíciót és tíz leggyorsabb kört értek el vele. A McLaren történetének legsikeresebb konstrukciója volt.
A csapat technikai igazgatója, a dél-afrikai Gordon Murray által irányított tervezőcsoport alkotta meg, amely munkában a legfőbb szerep az egyesült államokbeli Steve Nichols kostruktőr részére jutott. Az autó erőforrása a hathengeres, 1494 köbcentis Honda RA168E jelű turbómotor volt, amely 12500-as fordulatszámon körülbelül 650 lóerős teljesítményt nyújtott. Hatfokozatú McLaren-Weismann sebességváltója volt, és Goodyear abroncsokon futott.
Talán felesleges is leírni: mind a konstruktőri, mind az egyéni (Senna révén) világbajnoki címet bezsebelték vele.

Sennával a volánnál

Sennával a volánnál

Az MP 4/4 "belvilága"

Az MP 4/4 “belvilága”