Francia Nagydíj – 2002.07.21. – Magny-Cours

Michael-Schumacher-Ferrari-F2002-France-2002

13 évvel ezelőtt, 2002. július 21-én helyi idő szerint 15 óra 32 perc 10 másodperckor lecsapódott a kockás zászló a német Michael Schumacher és autója, a Ferrari F2002-es előtt, ami nem csak a versenyző 61., és a csapat 153. győzelmét jelezte, hanem egyúttal azt is, hogy Schumi már ekkor, 6 futammal a befejezés előtt megnyerte az egyéni világbajnokságot. Az ötödiket. Ezzel beállította az argentin Juan Manuel Fangio megdönthetetlennek tartott rekordját.
A kolumbiai Juan-Pablo Montoya Williams-BMW-jével indulhatott az első rajtkockából, mellőle Schumacher, aki mindössze 23 ezredmásodperccel szorult a rajtrács második helyére. Schumi csapattársa, a harmadik pozíciót megszerző brazil Rubens Barrichello az autó elektronikájának hibája miatt már a felvezető körre sem tudott elindulni, így a negyedikként induló fiatal finn Kimi Räikkönen és McLaren-Mercedese eredt a vezető duó nyomába. Hármasuk csatájába később bekapcsolódott Kimi csapattársa, a skót David Coulthard is, négyük belügyévé téve a versenyt, amelyen tíz alkalommal változott az élen álló személye. Öt körrel a leintés előtt még Kimi volt nyerő pozícióban, és úgy tűnt, hogy megszerezheti élete első világbajnoki futamgyőzelmét. Hogy nem így lett, arról közvetve a skót Allan McNish is tehetett, aki Toyotájának motorja megadta magát, nem kevés olajat hagyva az Adelaide kanyar előtti aszfalton. A fiatal finn ezen megcsúszott, és csak üggyel-bajjal tudta bevenni az amúgy sem egyszerű, szűk jobbost. Ekkor került az élre Schumacher, aki az ilyen ziccereket nem szokta kihagyni. Nyert tehát, és ezzel újabb fejezetet írt a Formula 1 történelemkönyvébe. A sokadikat immár, de nem az utolsót.

A győzelmi emelvényen Coulthard, Räikkönen, Schumacher és a francia Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke

A győzelmi emelvényen Coulthard, Räikkönen, Schumacher és a francia Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke

A dobogó harmadik fokát a pályafutása 18., egyben utolsó leggyorsabb körét beállító Coulthard foglalta el, míg Montoya negyedikként ért célba. A kolumbiai csapattársa, a kisebbik Schumi, Ralf ötödikként, az angol Jenson Button és a Renault hatodikként ért célba.
A világbajnokságot 62 pont előnnyel vezette Schumi Montoya előtt, amelyet a hátralévő öt futamon már nem lehetett behozni. A csapatoknál matematikailag volt még esélye a Williamsnek, hogy utolérje a Ferrarit, de az idény első felében látottak nem sok reményt hagytak a számukra. Két versennyel később, a Magyar Nagydíj után már reményük sem maradt…

Magny-Cours 2002-ben. 4,251 km, 72 kör, összesen 306,072 km.  Schuminak a győzelemhez 199,257 km/órás átlagot kellett futnia

Magny-Cours 2002-ben. 4,251 km, 72 kör, összesen 306,072 km. Schuminak a győzelemhez 199,257 km/órás átlagot kellett futnia

Egy rövid összefoglaló a versenyről: