Williams FW11

Mestermű: Williams-Honda FW11. A kép a Brazil GP előtt készült a Jacarepagua pályán. Az álló sorban balról a nyolcadik Frank Dernie, mögötte napszemüvegben, bajusszal Sergio Rinland. Az első keréken az angol Nigel Mansell, a hátsón pedig a brazil Nelson Piquet, aki mögött Patrick Head áll. (nagyítható)

Mestermű: Williams-Honda FW11. A kép a Brazil GP előtt készült a Jacarepagua pályán. Az álló sorban balról a nyolcadik Frank Dernie, mögötte napszemüvegben, bajusszal Sergio Rinland. Az első keréken az angol Nigel Mansell, a hátsón pedig a brazil Nelson Piquet, aki mögött Patrick Head áll.
(nagyítható)


29 évvel ezelőtt, 1986. március 23-án a Jacarepagua pályán rendezték az idény első világbajnoki futamát, Brazília Nagydíjáért. A hazaiak üdvöskéje, az akkor már kétszeres világbajnok Nelson Piquet nyert honfitársa, Ayrton Senna (Lotus-Renault) és a francia Jacques Laffite (Ligier-Renault) előtt.
Piquet hét év után hagyta ott a Brabham csapatot, hogy a finn Keke Rosberg helyére üljön a Williams egyik versenygépébe. A téli tesztek után így jellemezte a helyzetet: “Rosberg lekaparja magát, ha megtudja, hogy milyen autót hagyott rám”. Sokatmondó szavak… Amelyeket tettek követtek – az első versenyen mindjárt sikerült diadalt aratnia. És hogy milyen is volt ez a versenyautó?
Williams-Honda FW11 - ezt Mansell vezette (nagyítható)

Williams-Honda FW11 – ezt Mansell vezette
(nagyítható)


Patrick Headnek, a Williams csapat technikai igazgatójának irányításával készült, az angol Frank Dernie és az argentin Sergio Rinland tervei alapján – előbbi az aerodinamikáért, utóbbi a mechanikáért és az összeállításért felelt. A hathengeres, 1500 köbcentis, 11 ezres fordulaton 900 lóerős, RA166E jelű Honda turbómotor hajtotta. Goodyear abroncsokon futott, és a Williams által módosított hatfokozatú Hewland sebességváltót építettek bele.
Két versenyző, a brazil Nelson Piquet és az angol Nigel Mansell az 1986-os idényben hajtotta. A 16 futamon 9 győzelmet arattak (ötöt Mansell, négyet Piquet), további 10 dobogós helyezést, 4 pole pozíciót és 11 leggyorsabb kört értek el. A Konstruktőrök Világbajnokságán első lett, egyéniben Mansell második, Piquet harmadik helyet szerzett a francia Alain Prost (McLaren TAG Porsche) mögött. Az ebből épített, 1987-es FW11B jelű modell aztán még jobb lett…
Győzelem az 1986-os Magyar Nagydíjon, az új Hungaroringen - Nelson Piquet (nagyítható)

Győzelem az 1986-os Magyar Nagydíjon, az új Hungaroringen – Nelson Piquet
(nagyítható)