Brazil Nagydíj – 1979.02.04. – Interlagos

A rajt pillanata (nagyítható)

A rajt pillanata (nagyítható)


Az 1979-es idény második futamára a brazíliai Sao Paulo melletti Interlagos pályán került sor. A két héttel korábbi, Argentin Nagydíjon – némi meglepetésre – a francia Jacques Laffite nyert Ligier autóval. A legtöbben amolyan véletlenül “kicsúszott” eredménynek tartották azt a diadalt. Aztán amikor a két Ligier-Ford (a másikban a szintén francia Patrick Depailler ült) Brazíliában is a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, már kevesebben képviselték ezt az álláspontot. És még hol volt a verseny vége…
A francia alakulat tökéletesen kézben tartotta a viadalt, senkit nem engedtek maguk elé a negyven kör során, és meggyőző fölénnyel aratták egyetlen kettős győzelmüket Laffite, Depailler sorrendben. Előbbi számára ez volt a harmadik világbajnoki futamgyőzelem – akárcsak csapatának. A harmadikként rajtoló argentin Carlos Reutemann és Lotus-Fordjának pozíciója sem változott, ő foglalta el a dobogó alsó fokát. Carlos hátránya több, mint 44 másodperc volt…
Így autóztak szép kettecskén az élen - Laffite és Depailler a Ligier-Fordokban

Így autóztak szép kettecskén az élen – Laffite és Depailler a Ligier-Fordokban


Monsieur Győztes: Laffite boldogan, de fáradtan a dobogó tetején

Monsieur Győztes: Laffite boldogan, de fáradtan a dobogó tetején


Negyedikként szintén egy francia, a fiatal és rendkívül tehetséges Didier Pironi ért célba Tyrrell-Fordjával. A két Ferrari zárta a pontszerzők sorát: a kanadai Gilles Villeneuve és a dél-afrikai Jody Scheckter végeztek az ötödik és a hatodik helyen. Ekkor talán még ők sem hitték, hogy az év végén ők ülnek a Formula 1 trónjára. Mindenesetre ekkoriban a Ligier győzelmére lehetett a legkisebb szorzóval fogadni…
A leggyorsabb kör – a fentiek után nem meglepő módon – szintén Laffite-é lett, aki ezzel “mesterhármast” (pole pozíció, győzelem, leggyorsabb kör) ért el. 2 perc 28,76 másodperces ideje 190,551 km/óra átlagsebességnek felelt meg.
Természetesen a francia istálló állt az élen az összetettben, 27 pontjukra a Lotusnak ekkor csak 12, a McLarennek 4 pont volt a válasza. Laffite az egyéni tabellát vezette, neki 18 pontja volt, csapattársának, Depaillernek pedig 9, ezzel harmadikként állt. Kettejük közé a tízpontos Reutemann furakodott be. Nagyon messze volt még a vége, és a fordulat már a következő versenyen, Dél-Afrikában bekövetkezett.
Laffite és a Ligier-Ford JS11

Laffite és a Ligier-Ford JS11


Interlagos, azaz a "Tavak között" (nagyítható)

Interlagos, azaz a “Tavak között” (nagyítható)


Interlagos 1979-es verziója: 40 kör,  7.874 km - összesen 314.960 km

Interlagos 1979-es verziója: 40 kör, 7.874 km – összesen 314.960 km


Mindez 71 másodpercben képpel-hanggal: