Argentin Nagydíj – 1977.01.09. – Buenos Aires

jody_scheckter___carlos_pace__argentine_1977
Az 1977-es idény első világbajnoki futamára január 9-én Buenos Airesben került sor. A rekkenő hőségben összegyűlt hatalmas nézősereg az előző, drámai év folytatását várta a címvédő angol James Hunt és 1975 világbajnoka, az osztrák Niki Lauda közötti párharc formájában. Végül egészen más történt.

A Buenos Aires mellett fekvő pálya alaprajza 1977-ben: 5,968 km, mindez 53 körön keresztül, azaz a teljes versenytáv 316,304 km volt (nagyítható)

A Buenos Aires mellett fekvő pálya alaprajza 1977-ben: 5,968 km, mindez 53 körön keresztül, azaz a teljes versenytáv 316,304 km volt (nagyítható)


Hunt és McLaren-Fordja ugyan bajnokhoz méltóan megszerezte az időmérőn az első rajtkockát, de a mellőle induló észak-ír John Watson Brabham-Alfával a rajt után rögtön az élre állt. A 11. körben Hunt ment előre, és “Wattie” követte egészen a 31. körig, amikor előbbi kicsúszott, és feladta a versenyt (miközben Lauda Ferrarijában már a 20. körben megállt a motor). 3 körrel később Watsonnak a kuplungjával támadtak gondjai, és ekkor csapattársa, a brazil Carlos Pace vette át tőle a vezetést. Az észak-ír fiú autója végül a 41. körben megadta magát, és ekkor már egyre többen figyelték a tőle a második helyet megöröklő (amúgy a 11. pozícióból induló) dél-afrikai Jody Schecktert. Mert ha egyszer Jody “vérszagot” érzett… Nem is elégedett meg a második hellyel – hat körrel a vége előtt elhúzott Pace Brabhamje mellett, és megszerezte ötödik világbajnoki futamgyőzelmét.
Schecktert és a kiválóan sikerült, Harvey Postlethwaite által tervezett Wolf-Ford WR1-est senki sem tudta ezen a napon megállítani

Schecktert és a kiválóan sikerült, Harvey Postlethwaite által tervezett Wolf-Ford WR1-est senki sem tudta ezen a napon megállítani

És hogy miért volt ez különleges? Mert a csapata, a Walter Wolf Racing számára ez volt a legelső Formula 1-es futam. Ezt sem sokan mondhatják el magukról, hogy már a debütálásukon nyerni tudtak… A szlovén-osztrák származású, kanadai olajmilliárdos Wolf az előző évben szerezte meg Frank Williams csapata részvényeinek 60 százalékát, majd lapátra tette Franket, és úgy gondolta, hogy majd ő megmutatja, hogyan is kell Formula 1-et csinálni. A belépője mindenesetre látványosra sikeredett, a depóban sok arcra ráfagyasztva a mosolyt…
A siker kulcsait Argentínában ők tartották a kezükben: Walter Wolf és Jody Scheckter

A siker kulcsait Argentínában ők tartották a kezükben: Walter Wolf és Jody Scheckter


Scheckter és Pace mögött a hazaiak üdvöskéjét, Carlos Reutemannt és Ferrariját intették le harmadikként, míg a további pontszerző helyeken a brazil Emerson Fittipaldi (Copersucar-Ford), az amerikai Mario Andretti (Lotus-Ford) és a svájci Clay Regazzoni (Ensign-Ford) ért célba. A leggyorsabb kört Hunt futotta meg: 1 perc 51,06 másodperc alatt ért körbe az 5,968 km hosszú pályán, amely így 193,452 km/óra átlagnak felelt meg.

Mindez két és fél percnyi összefoglalóban elmesélve: