British American Racing

9 éve, 2004. október 10-én Suzukában futották a Japán Nagydíjat. Ez volt a BAR, vagyis a British American Racing századik versenye.
A csapat 1999 és 2005 között szerepelt a Formula 1-ben. A korábban sikeres, de évek óta csak vegetáló Tyrrell csapatot 1997-ben vásárolta meg a skót származású Craig Pollock, és a British American Tobacco dohánygyár támogatásával feltámasztotta az istállót. 1999-től már British American Racing volt a nevük, és leszerződtették 1997 világbajnokát, a kanadai Jacques Villeneuve-öt. A nagy nevek és pénzek kezdetben nem sokat segítettek nekik, bemutatkozó évükben pont nélkül maradtak.
Váltakozó sikerrel vettek részt a világbajnokságokon, a legjobb helyezésük a második volt, 2004-ben. Ebben az évben elsősorban a 2003-tól a csapatot erősítő angol Jenson Button szállította sorra a pontokat, sőt, tizenegyszer dobogóra is állhattak – a legfelső fokára viszont egyszer sem. A konstruktőri ezüstérem mellé begyűjtötték Button révén az egyéni bronzot is, őt csak a szinte verhetetlen Ferrari párosa, Schumacher és Barrichello előzte meg.
Mielőtt 2006-ban felvásárolta őket motorszállító partnerük, a Honda, száztizenhét Nagydíjon vettek részt, kétszer indulhattak az első rajtkockából, és tizenöt alkalommal állhattak a dobogó második vagy harmadik fokára.

A fent említett Japán Nagydíjon Button révén egy harmadik hellyel ünnepelték a jubileumot, és a negyedik hely is az övék volt, a japán Takuma Sato ért célba ebben a pozícióban. Előttük a két német testvér, a Schumacherek értek célba, Michael (Ferrari), Ralf (Williams-BMW) sorrendben. A világbajnokság szempontjából nem volt már ennek jelentősége, a Ferrari németje az évad korábbi futamai alapján begyűjtötte hetedik, egyben utolsó világbajnoki címét.

BAR