Dél-Afrikai Nagydíj – 1967.01.02. – Kyalami

ProgramfüzetAz 1967-es évad első világbajnoki futamát 1967. január 2-án az ekkor debütáló Kyalami pályán rendezték Dél-Afrika Nagydíjáért.

Kyalami 1967-ben - 4,094 km, 80 kör; azaz a teljes versenytáv 327,520 km volt

Kyalami 1967-ben – 4,094 km, 80 kör; azaz a teljes versenytáv 327,520 km volt

Az előző év világbajnoka, az ausztrál Jack Brabham szerezte meg a pole pozíciót saját konstrukciójával, mellőle csapattársa, az új-zélandi Denny Hulme indulhatott, aki rögtön a rajt után át is vette a vezetést. „Black Jack” ráadásul a harmadik körben meg is pördült, így 1964 világbajnoka, a Hondával versenyző John Surtees került a második helyre. Egészen a 61. körig úgy tűnt, hogy Hulme-tól nem lehet elvenni a győzelmet, azonban ekkor ki kellett állnia fékproblémák miatt a boxba javításra. Mire visszaállt, már csak negyedik volt. És hogy ki vezetett? Sem Brabham, sem Surtees, hanem egy helyi amatőr, a dél-afrikai John Love egy privát Cooperrel. A mesékben többnyire a legkisebb, leghátrányosabb helyzetből induló fiú nyeri el a királylány kezét, mellé a fele királyságot. Csakhogy ott, akkor Kyalamiban nem mesét írtak… A negyedik rajtkockából induló, a Love-ot az 54. körtől üldöző mexikói Pedro Rodriguez és Cooper-Maseratija a 74. körben átvette a vezetést, és így is maradtak a 80.-ig, azaz a végéig. Love, akinek ez volt F1-es pályafutása egyetlen dobogós helyezése, végül majdnem fél perccel maradt le Rodrigueztől – ő élete első világbajnoki futamgyőzelmét aratta. Harmadikként Surteest intették le egy kör hátránnyal, mögötte a pontszerző helyeken Hulme (Brabham-Repco), az angol Bob Anderson (Brabham-Climax) és Brabham (Brabham-Repco) ért célba.
Pedro Rodriguez de la Vega élete utolsó F1-es versenyén, 1971-ben a franciaországi Paul Ricard-on. Ezt követően egy, a németországi Norisringen rendezett sportautó-versenyen életét vesztette. 9 évvel korábban öccse, Ricardo szintén autóversenyen halt meg.

Pedro Rodriguez de la Vega élete utolsó F1-es versenyén, 1971-ben a franciaországi Paul Ricard-on. Ezt követően egy, a németországi Norisringen rendezett sportautó-versenyen életét vesztette. 9 évvel korábban öccse, Ricardo szintén autóversenyen halt meg.

A leggyorsabb kör Hulme-é lett, 1 perc 29,9 másodperces ideje 163,942 km/órás átlagnak felelt meg.
Rodriguez a Cooper utolsó világbajnoki futamgyőzelmét szerezte meg. Ezt sem sokan gondolták volna ekkor.

Rodriguez és a Cooper-Maserati T81-es száguld a győzelem felé

Rodriguez és a Cooper-Maserati T81-es száguld a győzelem felé