USA East GP – 1977.10.02. – Watkins Glen

nikilauda77

37 éve ezen a napon, 1977. október 2-án szerezte meg második világbajnoki címét az osztrák Niki Lauda.

 

Történt mindez az Egyesült Államok Keleti Nagydíján, Watkins Glenben, egy esős vasárnap délután. Lauda az őt követő dél-afrikai Jody Scheckterhez képest 27 pont előnnyel érkezett a “Glen”-re, és hátra volt az idényből még három futam. Így az volt a helyzet, hogy Jodynak mindhárom futamon nyernie kellett volna, miközben Niki egy pontot sem szerez. Persze Lauda is tudta ezt, és ahogy ezt már megszokhatták tőle, minimális kockázatot vállalva mindössze arra ügyelt, hogy azon a bizonyos egyetlen pontot érő helyen érjen célba Ferrarijával.

Lauda és a Ferrari 312T2 1977-ben

Lauda és a Ferrari 312T2 1977-ben

Végül három lett belőle – a negyedik helyért ennyi járt. Scheckter és Wolf-Fordja a harmadik lett, így a különbség köztük csak egy ponttal csökkent. Jody már semmiképp sem lehetett világbajnok, rajta már az a furcsa szabály sem segített volna, hogy az év értékelését tulajdonképpen két részre osztották: az első kilenc versenyből csak a legjobb nyolc, a második nyolc futamból pedig csak a legjobb hét helyezést vették figyelembe a végső elszámolásnál. Sőt, a dél-afrikai fiú a leintéskor még csak nem is a második helyen állt a világbajnoki tabellán, hanem a harmadikon. Ugyanis a versenyben a Lotus-Fordját második helyre behozó amerikai Mario Andretti a pontversenyben is elé ugrott.
És az előző év világbajnoka, az angol James Hunt? Nos, ő igencsak lemaradva ötödik helyen állt az összetettben. De hogy nem felejtett el vezetni, azt pont itt, ezen a versenyen mutatta meg. Miután a pole pozícióba repítette McLaren-Fordja, a futamot is megnyerte – ez volt a kilencedik világbajnoki futamgyőzelme.

Hunt és a McLaren-Ford M26

Hunt és a McLaren-Ford M26


James Hunt (1947-1993)

James Hunt (1947-1993)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A svájci Clay Regazzoni (Ensign-Ford) és az argentin Carlos Reutemann (Ferrari) értek célba még pontszerző helyen. A Leggyorsabb kör a svéd Ronnie Petersoné lett, 174,924 km/órás átlagot elérve állította be az 1:51,854-es köridőt.

És hogy kik ünnepelhettek még a “Glen”-en? Andretti tizedszer állhatott dobogóra. Regazzoni, valamint a Tyrrell és a Surtees csapatok a századik, a Hesketh istálló pedig az ötvenedik Nagydíjukat futották.
Lauda tehát ismét világbajnok lett, és ennek még Enzo Ferrari is örülhetett. Nem sokkal később, még a következő, kanadai futam előtt azonban Lauda hivatalosan bejelentette, hogy a következő évre a Bernie Ecclestone által irányított Brabham csapathoz szerződik.