Lotus 91

lotus_91_asi_2012-1

32 éve, 1982. szeptember 12-én Monzában, az Olasz Nagydíjon vett részt háromszázadik alkalommal világbajnoki futamon a Lotus csapat.
A versenygép, amellyel ezt a mérföldkövet átlépték, a 91-es típusszámot viselte. Két angol mérnök, a technikai igazgató (egyben csapattulajdonos) Colin Chapman valamint Martin Ogilvie tervei alapján készült. Az 580 kilogrammos autót nyolchengeres, 2993 köbcentis, 480 lóerős Ford Cosworth motor hajtotta, amelynek erejét ötfokozatú Lotus/Hewland sebességváltón keresztül vitték a Goodyear abroncsokkal borított kerekekre.
A ’82-es idény második versenyén, a riói Jacarepagua pályán rendezett Brazil Nagydíjon mutatkozott be az olasz Elio de Angelis és az angol Nigel Mansell vezetésével. Utóbbi helyett egy-egy alkalommal a brazil Roberto Moreno és az angol Geoff Lees versenyzett vele. Az évad hátralévő futamain mindvégig használatban maradt (a San Marinó-i GP kivételével, amelyet bojkott miatt kihagyott a csapat), így 14 Nagydíjat teljesített. Egy győzelmet arattak vele (de Angelis – Osztrák GP), és egyszer harmadik helyet sikerült elérni vele – Mansell révén, mindjárt a bemutatkozó Brazil GP-n. De Angelis 23, Mansell 7 pontot szerzett vele; az így elért összesen 30 pont a konstruktőr-világbajnokság 5. helyére volt elég.
1983 első versenyén, de Angelis még egyszer elindult vele, ám mivel az időmérő edzésen másik típust használt, diszkvalifikálták.

Colin-Chapman (1928.05.19.-1982.12.16.)

Colin-Chapman (1928.05.19.-1982.12.16.)

Martin Ogilvie (1946.09.11.-) napjainkban

Martin Ogilvie (1946.09.11.-) napjainkban

Mansell és de Angelis egy évvel később, az 1983-as Osztrák GP-n

Mansell és de Angelis egy évvel később, az 1983-as Osztrák GP-n