Olasz Nagydíj – 1955.09.11. – Monza

Egy kis kedvcsináló a hét vége előtt…

Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Piero Taruffi and Karl Kling - Mercedes Benz W196 - 1955 Italian Grand Prix Autodromo Nazionale Monza

 

 

 

 

 

 

Amikor még Monzában használták a döntött kanyarokat is, és amikor a Mercedes ugyanúgy szinte “verhetetlen” volt, mint manapság.

A fénykép 1955. szeptember 11-én készült az évzáró Olasz Nagydíj első köreiben. Az élen a négy Mercedes “Ezüst Nyíl” száguld Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Piero Taruffi, Karl Kling sorrendben. Ugyan az angol Moss motor-, a német Kling pedig sebességváltóhiba miatt kiesett, de a már harmadik világbajnoki címével a zsebében Monzába érkező argentin Fangio megszerezte 17. Formula 1-es futamgyőzelmét. Másodikként az olasz Taruffi ért célba, míg a dobogó harmadik fokára a Ferrarit hajtó fiatal olasz Eugenio Castellotti állhatott fel.
A világbajnokságok történetében ez volt az első év, amikor a döntött kanyarokban is versenyeztek Monzában. A pálya hossza ebben a kialakításban kereken tíz kilométer volt, így az ötven körös verseny teljes távja 500 kilométer lett. Fangiónak 2 óra 25 perc és 4,4 másodperc kellett a táv legyőzéséhez, amely nem kevesebb, mint 206,792 km/óra átlagnak felelt meg.
Monza1955

 

 

 

 

 

Még három alkalommal használták ezt a “vegyes” pályát (1956-ban, 1960-ban és 1961-ben), a többi évben a ma is használt vonalvezetéssel közel megegyező aszfaltcsíkon futották a versenyt.
A következő idényben már a Mercedes nélkül indult a világbajnokság. Az év közben Le Mans-ban bekövetkezett tragédia után döntötték el, hogy csapatként kivonulnak a Formula 1-ből. Aztán 2010-ben visszatértek. De az már egy másik történet.