Derek Warwick

1988
Ma ünnepli 60. születésnapját Derek Stanley Harper Warwick angol autóversenyző.
16 évesen a Brit Superstox (együléses formulaautók sprintversenyekre) bajnokság győztese lett, majd 1978-ban a Brit Formula 3-as bajnoki címet nyerte meg.
1981 végén, a Las Vegas GP-n indult először világbajnoki futamon, egy Toleman autóval. A következő két évben is maradt az angol Ted Toleman csapatánál, ahol az 1983-as évad vége felé már rendszeresen pontszerző tudott lenni. 1984-re a Renault-hoz szerződött – pechére pont akkor, amikor a csapat hullámvölgybe került. Ennek ellenére eleinte – hacsak technikai hiba nem akadályozta – rendszeresen a pontszerzők között volt, majd később a csapat folyamatos visszaesésével párhuzamosan ő is egyre gyengébben szerepelt. 1986-ban a Brabham, 1987-től 1989-ig az Arrows, majd 1990-ben a Lotus versenyzője volt. Ez utóbbi csapatnak már négy esztendővel korábban is majdnem tagja lett, ám Senna megvétózta szerződtetését, mondván két jó versenyző felkészítésére nem alkalmas még a Lotus.
Már-már úgy látszott, hogy véget ért a karrierje, ám két év kihagyás után (mialatt megnyerte a Sportautó-világbajnokságot, valamint a 24 órás Le Mans-i viadalt) 1993-ban az Arrows-utód (és -előd) Footwork színeiben visszatért, majd az év végén, az Ausztrál Nagydíjat követően, 146 teljesített GP után távozott a világbajnokság mezőnyéből.
A versenypályáktól azonban nem távolodott el, a Brit Túraautó-Bajnokság résztvevője lett.
Jelenleg Jersey szigetén Honda márkakereskedést vezet, blogot ír a Formula 1 világbajnokságról, a Brit Autóversenyzők Szövetségének az elnöke, és néha F1-es futamok versenybíróságának tagjaként tevékenykedik.

1987-ben az Arrows-Megatron A10-esben

1987-ben az Arrows-Megatron A10-esben

Derek Warwick többek szerint a legjobb versenyző volt azok közül, akik sohasem nyertek világbajnoki futamot. Igazán emlékezetessé azzal vált, hogy látványos és ijesztő bukások sértetlen túlélője volt (1990 – Olasz GP, Monza; 1993 – Német GP; Hockenheim). 146 Nagydíján mindössze 4 alkalommal állhatott dobogóra (2-2 második és harmadik helyezéssel), kétszer futotta meg a leggyorsabb kört, és összesen 71 pontot szerzett. Legjobb világbajnoki helyezését 1984-ben, a Renault-val érte el: hetedik lett.

 

Boldog születésnapot, Mr. Warwick!

A Brit Autóversenyzők Szövetségének elnökeként napjainkban.

A Brit Autóversenyzők Szövetségének elnökeként napjainkban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Monza, 1990…

… és Hockenheim, 1993.